Updated: July 11, 2014, 3:47 PM ET

ESPN Corrections

At ESPN, our reputation and credibility with viewers, readers and listeners are of paramount concern. While our goal is always to be accurate and fair, occasionally we will present an erroneous assertion of fact. Significant errors of fact will be corrected in a clear and timely manner, with appropriate prominence.

Correctable errors involve a significant factual mistake, or materially change the implication or connotation of the reporting. This policy is not intended to cover inconsequential factual errors, such as minor statistical mistakes, inadvertent and immaterial misidentifications, minor inaccuracies in a developing story or font errors that don't impair the viewers' understanding of a story.

Each unit at ESPN -- such as Studio, Remote, Magazine, Radio, ESPN.com and other networks -- will implement this policy in a manner applicable to its medium. Corrections of significant factual errors across all media, as warranted, will be posted on ESPN.com's corrections page for a period of time.

ESPN produces 24/7 programming and services, across many platforms and under fierce deadline pressures. Mistakes are inevitable. A meaningful policy for correcting significant errors will engender trust with viewers, listeners and readers. ESPN's willingness to correct mistakes, as necessary, is directly proportional to our credibility with our audiences. ESPN will regularly review and amend the policy as warranted.

Submit a Correction | Report a Bug | Submit Feedback

James telling Heat

July 11, 2014 3:44 PM

A July 11 story on ESPN.com incorrectly reported when the Miami Heat learned about LeBron James' plans to sign with the Cleveland Cavaliers. James told the Heat before posting a story on SI.com. Updated story

Islanders owners

April 23, 2014 5:02 PM

An April 23 story on ESPN.com incorrectly linked a potential New York Islanders owner with another man who would be involved with the team. The reference has been removed. Updated story

Gordon Twitter account

April 9, 2014 4:18 PM

An April 9 story on ESPN.com included an incorrect Twitter account for Derrick Gordon. The post from his official account is included in the story. Updated story

SportsCenter Pacers graphic

April 8, 2014 5:04 PM

A graphic that ran on the 8 p.m. SportsCenter on April 7 included incorrect photos of Indiana Pacers players.

Cubs' division in 1989

April 7, 2014 6:02 PM

An April 4 story on ESPN.com had the wrong division for the 1989 Chicago Cubs. The Cubs played in the Eastern Division of the National League that season. Updated story

SportsCenter Florida graphic

February 15, 2014 4:06 PM

The Feb. 15 midnight ET edition of SportsCenter included an incorrect logo to represent the University of Florida prior to its conference game against the University of Kentucky.

Marshall Henderson-Rick Ray exchange

February 5, 2014 5:22 PM

A Feb. 3 story on ESPN.com has been updated to include additional reporting regarding the events surrounding an exchange between Ole Miss basketball player Marshall Henderson and Mississippi State coach Rick Ray. Updated story

SportsCenter Australian Open tweet

January 26, 2014 11:07 AM

A Jan. 26 tweet from ESPN's SportsCenter provided incorrect information about the result of the Australian Open men's tennis final. We regret the error. Tweet

ESPNFC.com attribution

January 11, 2014 12:05 AM

A Jan. 10 blog post on ESPNFC.com did not correctly attribute information about Vitesse Arnhem. It has been updated with proper attribution. Blog

Week 16 Playoff Odds Report

December 26, 2013 7:10 PM

Due to an oversight, the equation that was used in the Week 16 Playoff Odds Report resulted in incorrect results for single-game probabilities, generally slanting the results too heavily toward the favorite. The odds for the two-game scenarios were correct. Updated story Insider  

MMA story on ESPN.co.UK

November 30, 2013 11:15 PM

A Nov. 28 story on espn.co.uk incorrectly reported the condition of MMA fighter Shane Del Rosario and incorrectly attributed information under the byline of ESPN.com's Josh Gross. Gross reported that Del Rosario was on life support and had "no brain activity remaining." Statement

ESPNFC story removed

November 22, 2013 11:31 AM

A Nov. 21 blog on ESPNFC.com about Qatar's preparations for the World Cup has been unpublished. A review of the reporting for the story determined that the content did not meet ESPN's journalistic standards, and it was removed from the site.

Ruben Amaro agents

November 19, 2013 12:25 PM

A Nov. 15 chat incorrectly noted the agents that Philadelphia Phillies general manager Ruben Amaro has worked with. He has never been a client of the Levinson brothers. Updated story

NASCAR chase participants

November 17, 2013 9:17 PM

A Nov. 17 report on ESPN's SportsCenter provided an incorrect synopsis of the scenarios that led to Jeff Gordon's placement into NASCAR's Chase as the 13th driver. The Michael Waltrip Racing team was penalized for a series of actions that took place near the end of the final race of the regular season at Richmond. The three drivers on the Waltrip team, including driver Martin Truex, were docked 50 points each, which resulted in the removal of Truex from the Chase field, and put Ryan Newmann into the Chase. At the same race, there was evidence that suggested the Roger Penske and the Front Row Motorsports teams had colluded to help Joey Loganos placing in the Chase. The decision to add Gordon was based, NASCAR announced, "on the totality of the events that were outside" Gordon's control.

Adrian Peterson

October 8, 2013 5:58 PM

An Oct. 8 column on ESPN.com incorrectly noted Minnesota's next opponent. The Vikings face Carolina. In addition, Brian Walsh's first name was incorrect, and Peterson's number in college (28) was not the same as Eric Dickerson's. Updated story

Pacman Jones story

September 24, 2013 12:19 PM

A Sept. 23 story on ESPN.com incorrectly stated that Adam "Pacman" Jones was arrested. He was cited for disorderly conduct. Ohio police officers are directed to issue citations for minor misdemeanors and only to arrest under specific circumstances. Updated story

Cosgrove at Pittsburgh

September 19, 2013 6:10 PM

A Sept. 19 story on Arizona State football said that Joe Cosgrove was a former University of Pittsburgh football player. Cosgrove played in the Panthers' 1986 spring game; he never played in a regular-season game. Updated story

Cowboys injuries

September 18, 2013 6:06 PM

A Sept. 18 headline on ESPN.com incorrectly stated who was on the field for a Dallas Cowboys practice. Tony Romo was on the field and Dez Bryant wasn't. Updated story

Manziel quote graphic

September 5, 2013 5:40 PM

A Sept. 4 report on ESPN's SportsCenter carried an incorrect quote in a graphic during a segment on Texas A&M coach Kevin Sumlin talking about taking quarterback Johnny Manziel out of the Aug. 31 game against Rice. The quote should have read: "When he came off the field, I basically made two statements to him, neither one of which should he have responded to."

Manziel autograph story

August 15, 2013 4:54 PM

An Aug. 14 story on ESPN.com incorrectly stated that Georgia would not allow autographs at its fan day. Georgia allowed athletes to sign posters supplied by the school. Updated story

Martin addresses FAMU

August 15, 2013 3:11 PM

An Aug. 13 story on ESPN.com incorrectly stated that the father of Trayvon Martin addressed the FAMU football team Aug. 11. It happened Aug. 10. The story also reported that Tracy Martin would perform the coin flip at the team's first game, but he will do it at the second. Updated story

Dodgers injury to Ramirez

August 6, 2013 5:32 PM

An Aug. 5 story on ESPN.com incorrectly identified who told Los Angeles Dodgers manager Don Mattingly that shortstop Hanley Ramirez needed to wait 24 hours before undergoing an MRI. Dodgers vice president of medical services Stan Conte is the person who talked to Mattingly. Updated story

Manziel and the supplemental draft

August 5, 2013 1:52 PM

An Aug. 4 video analysis, which first ran on the 6 p.m. SportsCenter, incorrectly stated whether quarterback Johnny Manziel of Texas A&M could enter an NFL supplemental draft later in August if he was ruled ineligible by the NCAA. Manziel has yet to complete three seasons of college eligibility, so he is not eligible to be drafted until after this college football season.

Football powers to split?

July 25, 2013 6:19 PM

A July 22 story on ESPN.com mischaracterized how the NCAA handles votes on Division I athletics. Division I is governed by a board of directors, made up of 18 school presidents -- one from every FBS conference and eight other seats that rotate from the remaining 22 Division I conferences. For football, FBS teams vote on FBS issues and FCS teams vote on FCS issues. The story has been updated. Updated story

NFL player arrests

June 26, 2013 3:45 PM

A June 26 report on ESPN's SportsCenter verbally mentioned an incorrect number of NFL players who have been arrested since the Super Bowl and incorrectly attributed the information. The number of players arrested is 29, and the informatoin is from the U-T San Diego database. The information was also briefly used on ESPN.com, but was removed and the video clip was updated.

LeBron James foul

May 29, 2013 11:44 AM

A May 28 ESPN.com story grading the Miami Heat had the incorrect name of the official who made the sixth foul call on LeBron James in that night's game against Indiana. Updated story

Vijay Singh lawsuit

May 8, 2013 12:24 PM

A May 8 ESPN.com story about Vijay Singh suing the PGA Tour incorrectly noted what the UCLA Olympic Analytical Lab tested. The lab tested a bottle of deer antler spray provided by Singh. A urine test from Singh was tested and came back negative for any banned substances, according to a lawsuit filed by Singh's attorneys. Updated story

Junior Etou age

May 2, 2013 10:31 PM

A May 1 ESPN.com story about Junior Etou going to Rutgers incorrectly attributed information about Etou's paperwork and passport that says he was born in 1994. That information was from the Washington Post, which cited Bishop O'Connell coach Joe Wooten as the source of its information. In addition, Etou is from the Republic of Congo. Updated story

Harper draft evaluation

April 30, 2013 2:23 PM

An April 30 ESPN.com NFL draft story incorrectly characterized why the Seattle Seahawks had concerns about draft pick Chris Harper. The evaluation has been adjusted to reflect the correct information. Updated story

Tiger Woods ad by Nike

March 29, 2013 6:33 PM

In a March 29 ESPN.com story about Nike's Tiger Woods ad, the name of the ad agency producing the ad was incorrect. The reference has been removed. Updated story

Louisville's second-round opponent

March 26, 2013 5:52 PM

A March 17 ESPN.com story about the NCAA men's tournament incorrectly reported the teams Louisville could play in the second round. The Cardinals could play either Liberty or North Carolina A&T. Updated story

Lebanon soccer

March 5, 2013 11:51 AM

A Feb. 27 story on ESPNFC.com about possible match fixing by players and club officials in Lebanon failed to prominently provide proper attribution. The story should have been attributed to The Daily Star Lebanon. Updated story

Newtown girls' basketball

February 27, 2013 2:39 PM

A Feb. 20 espnW.com story about the Newtown High School girls' basketball team incorrectly stated how the team finished its season. The team qualified for the state playoffs, but lost in the opening round. Updated story

Yarmulkes patent

February 13, 2013 11:57 AM

A Jan. 25 ESPN.com Playbook story about officially licensed yarmulkes incorrectly said which company has a patented clip that holds the yarmulke in place. That patent is owned by Klipped Kippahs. Updated story

Darrell Wallace Jr.

February 8, 2013 3:09 PM

A Feb. 8 ESPN.com story about Darrell Wallace Jr. incorrectly reported the number of black drivers with full-time rides on a NASCAR national series. Wallace is the fourth black driver to have a full-time ride. Updated story

Vincent role

February 8, 2013 11:48 AM

A Feb. 7 ESPN.com story about a source telling ESPN that Troy Vincent is being promoted to an NFL senior vice president incorrectly stated who the job was with. Vincent works for the NFL. Updated story

Bosch photo

January 28, 2013 12:52 PM

In a Jan. 26 ESPN.com story about Major League Baseball's investigation of performance enhancing drugs in South Florida, an incorrect photo of Anthony Bosch was used. The photo had been used in other stories as well, dating back to 2009. It has been removed. Updated story

Australian Open Women's Final

January 27, 2013 9:59 AM

During Saturday's encore presentation of the Australian Open Women's Tennis Championship, ESPN TV's Bottom Line mistakenly left the final score on-air during the match. ESPN apologizes for the error, and regrets the impact on fans.

Title game for Te'o

January 19, 2013 12:31 PM

Due to a transcription error, how Manti Te'o felt he played in the BCS title game was misreprsented in an earlier version of this story. Te'o said he was not affected by the story surrounding a girlfriend hoax during the game.

ESPN TOP HEADLINES