Jose Canseco banned by league

Updated: March 10, 2012, 1:45 AM ET
ESPN.com news services

MEXICO CITY -- Former major league star Jose Canseco has been suspended from the Mexican League after allegedly refusing to undergo a doping test.

Mexican League president Plinio Escalante said refusing to take a doping test is treated the same as testing positive in the league.

Canseco
Canseco

Quintana Roo Tigers team president Cuauhtemoc Rodriguez says doping-control doctors advised Canseco against taking the test because he was using a medicine to produce testosterone.

He says Canseco already had informed the team he was using the medicine because his body doesn't produce the substance naturally.

Canseco told ESPNDeportes he has a prescription for the testosterone treatment and "can't live without it."

Canseco took to Twitter on Wednesday to refute the allegations.

"How can I test positive when I never took any test don't believe everything the media tells you. The truth always comes out I am not using any illegal substanced," Canseco tweeted. "Don't be so quick to judge till you here the truth that's a sure sign of ignorance hatred and jealousy."

Canseco, a former MLB All-Star, tried out for the Quintana Roo Tigers of the Mexican League, according to a team announcement Feb. 12. Canseco, 47, last played in the majors for the Chicago White Sox in 2001.

"Back in baseball I knew I would play this year you just gotta believe in your dreams," Canseco wrote on Twitter on Feb. 12. "Leave on redeye tonite to start spring training with AAA quintana roo tigers tomorrow . TEam won league championship last year."

The Mexican League is part of the MLB's minor league system at the Triple-A level, but its teams are not affiliated with individual major league clubs.

Canseco, the 1988 AL MVP, played for seven teams in his 17-year career and hit 462 homer runs. In 2005, he admitted to using anabolic steroids and later published a book in which he said 85 percent of major league players used banned substances.

Information from The Associated Press was used in this report.

ALSO SEE